Dla Absolwenta


NVC: Studia z mediacji

 

Podstawowe informacje

Podstawowe informacje

Nazwa studiów:

Studia z mediacji “Usłyszeć Siebie” oparte na standardach europejskich i NVC

Cel i opis studiów:

Zapraszamy na intensywne Studia z mediacji, które łączą europejskie standardy* z praktycznym wykorzystaniem Porozumienia bez Przemocy (NVC).
To dobra okazja, aby:
- poznać strukturę i narzędzia mediacyjne, które sprawdzą się zarówno w zawodowym, jak i codziennym życiu,
- zdobyć wiedzę o przepisach oraz prawnych aspektach prowadzenia mediacji (w tym: jak uzyskać wpis do wykazu mediatorów prowadzonego przez sąd okręgowy i wpis do wykazu stałych mediatorów w Krajowym Rejestrze Mediatorów, jak prowadzić mediacje w sprawach cywilnych ze skierowania sądu i w sprawach pozasądowych, jak przygotowywać dokumenty niezbędne w procesie mediacji),
- uporządkować wiedzę o NVC i rozwinąć umiejętności, które pomogą w budowaniu autentycznego kontaktu i porozumienia, szczególnie w sytuacjach konfliktowych,
- zdobyć praktyczne doświadczenie poprzez udział w ćwiczeniach dwójek empatycznych i trójek mediacyjnych w różnorodnej grupie,
- uczestniczyć w 10 dniach szkoleniowych z certyfikowanymi trenerami NVC (co stanowi cenny krok w procesie certyfikacji CNVC).

*/ Program bierze pod uwagę Standardy Szkolenia Mediatorów szkolenia bazowego oraz szkolenia specjalistycznego w sprawach cywilnych i gospodarczych rekomendowane przez Społeczną Radę ds. Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości (Rada ADR) w zakresie mediacji cywilnej – uchwała Nr 1 z dnia 23 marca 2023 r. oraz wytyczne Council of Europe, European Commission for the efficiency of justice (CEPEJ(2019)8).

Studia z mediacji są przeznaczone dla osób, które ukończyły min. 10 dni warsztatów z certyfikowanymi trenerami NVC i chcą pogłębiać swoją wiedzę i doświadczać coraz głębszej integracji Porozumienia bez Przemocy.

Wymagania: Znajomość podstaw Porozumienia bez Przemocy (NVC): 10 dni szkoleń z certyfikowanymi trenerami.
Wykładowcy: Szczegółowy wykaz kadry znajduje się w zakładce Kadra.
Liczebność grupy: 15-30 osób (forma stacjonarna z elementami online)
Warunki zaliczenia studiów:

Warianty kursu

Zaprojektowaliśmy nasz kurs mediacji w formie zestawu:
- bazowy kurs mediacji (6 zjazdów)
Dodatkowe opcje:
- 8 wykładów online
- egzamin (7. zjazd egzaminacyjny, połączony z treściami pt. “Trudne przypadki w mediacji.”)

*Dla absolwentów i studentów Wyższej Szkoły Medyczne w Legnicy możliwa zniżka do 500 zł.

 

W zależności od tego, w jaki sposób chcesz korzystać z nabytej wiedzy i doświadczenia, zapraszamy do wyboru odpowiedniej opcji:
- Jeśli planujesz pracować jako mediator (formalnie lub nieformalnie, np. w swojej firmie), polecamy opcję kurs bazowy + 8 wykładów online + egzamin. Po zdaniu egzaminu otrzymujesz numerowany certyfikat ukończenia kursu wraz z suplementem określającym tematykę szkolenia, szczegółowy program, liczbę godzin itp., potwierdzające nabycie umiejętności mediatora.
- Jeśli chcesz pogłębić swoje doświadczenie z NVC i używać umiejętności mediacyjnych w życiu codziennym, możesz wybrać opcję – kurs bazowy (+ 8 wykładów online, opcjonalnie). Otrzymujesz certyfikat uczestnictwa w kursie.
- Jest także możliwość dokupienia opcji wykładów online oraz egzaminu w trakcie trwania kursu, jednak nie później niż do daty 4. zjazdu. Po każdym wykładzie online otrzymasz 5-pytaniowy test do wypełnienia, aby utrwalić sobie wiedzę oraz potwierdzić zapoznanie się z materiałem.

Egzamin (opcjonalny)
Egzamin końcowy odbywa się na 7. zjeździe i składa się z części teoretycznej oraz praktycznej. Część teoretyczna to 20 pytań losowo wybranych spośród pytań do wykładów online, odbywa się w sobotę i trwa 60 minut, następnie odbywa się część praktyczna, w czasie której uczestnik będzie prowadził próbkę mediacyjną (ok. 7 minut), da sobie informację zwrotną co do umiejętności, które wykorzystał oraz otrzyma ustną informację zwrotną od trenerek.
Zapraszamy uczestników do przeżycia egzaminu w duchu NVC – jako okazji do świętowania zdobytych umiejętności i zidentyfikowania obszarów rozwojowych, którym warto poświęcić więcej uwagi. Chcemy stworzyć atmosferę, w której możesz poczuć się bezpiecznie, praktykować swoje umiejętności i prosić o wsparcie. Wierzymy, że takie podejście wesprze Cię w radzeniu sobie z trudnymi momentami w przyszłej praktyce mediacyjnej.
Dodatkowo, dbanie o swój własny dobrostan jako mediatora jest kluczowe, aby mediacje mogły zakończyć się porozumieniem i prawdziwym kontaktem stron. Właśnie dlatego tworzymy przestrzeń, w której możesz nie tylko ćwiczyć umiejętności, ale także uczyć się, jak troszczyć się o siebie w tym wymagającym procesie.

Z czego składa się kurs mediacji?
- 6 zjazdów (+ opcjonalnie: 7. zjazd egzaminacyjny)
sobota: 10:00 – 19:00 (stacjonarnie)
niedziela: 9:00 – 16:00 (stacjonarnie)
8 wykładów online (opcjonalnie)
czwartki: 18:00 – 20:00
(dostępne do odsłuchania w razie nieobecności)
praktyka w dwójkach empatycznych
ćwiczenia umiejętności NVC – przez cały czas trwania kursu rekomendujemy co najmniej 1x w tygodniu, min. 25 spotkań (min. 1 godz. każde)
praktyka w trójkach mediacyjnych
ćwiczenia umiejętności mediacyjnych – przez cały czas trwania kursu rekomendujemy co najmniej 1x w tygodniu, min. 25 spotkań (min. 1,5 godz. każde)
mentoring
1,5 godz dla każdej trójki mediacyjnej, do wykorzystania w czasie trwania kursu, w formie spotkania online

Warunki zaliczenia
- uczestnictwo we wszystkich zjazdach (lub odrobienie nieobecności w ramach kolejnej edycji)
- 25 spotkań w ramach dwójki empatycznej
- 25 spotkań w ramach trójki mediacyjnej
- odpowiedź na pytania po każdym wykładzie online (opcjonalnie)
– jeśli wybierasz opcję z wykładami, po każdym wykładzie otrzymasz 5 pytań w formie mini testu online,
- egzamin: część teoretyczna i praktyczna (opcjonalnie)
- przy wyborze opcji z egzaminem, po jego zdaniu otrzymasz certyfikat ukończenia studiów oraz suplement potwierdzający nabycie umiejętności mediatora,
- w opcji bez egzaminu, otrzymasz certyfikat uczestnictwa w studiach.

Czas trwania studiów:

Warsztaty odbywają się w godzinach:
sobota: 10:00 – 19:00 (stacjonarnie)
niedziela: 9:00 – 16:00 (stacjonarnie)
(z przerwami kawowymi co ok 1,5-2 godziny oraz jedną dłuższą przerwą na lunch w sobotę i niedzielę).
Wykłady online (zoom) odbywają się w :
czwartki, w godzinach 18:00 – ok. 20:00

Daty zjazdów i wykładów dostępne w zakładce Harmonogram*.

*Daty oraz godziny zajęć mogą ulec zmianie z przyczyn niezależnych od nas, uczestników studiów niezwłocznie poinformujemy jeśli taka zmiana nastąpi.

Planowany początek zajęć oraz zapisy:

01.03.2025 r.

ZAPISY

Ostateczny termin rejestracji: 08.02.2025 r.
Miejsce odbywania zajęć stacjonarnych: Wyższa Szkoła Medyczna w Legnicy, ul Powstańców Śląskich 3
Platforma transmisji online: Zjazdy sobota-niedziela odbywają się stacjonarnie.
Wykłady online miedzy zjazdami będą prowadzone za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wpisowe:

550 zł, należy wpłacić niezwłocznie po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego na numer rachunku bankowego

Wyższej Szkoły Medycznej w Legnicy:

PKOBP 38 1020 3017 0000 2102 0468 1161

lub BIC SWIFT: BPKOPLPW (do wpłat z rachunków zagranicznych)

Tytuł przelewu:
WPISOWE SP MEDIACJE NVC Imię i Nazwisko

W przypadku nieuruchomienia studiów opłata wpisowa podlega zwrotowi.

W przypadku rezygnacji słuchacza ze studiów wniesiona opłata wpisowa nie podlega zwrotowi.

Koszt kształcenia: Cena zostanie podana wkrótce...
Dane do wpłat

WSM w Legnicy
PKO BP 38 1020 3017 0000 2102 0468 1161

BIC SWIFT: BPKOPLPW (do wpłat z rachunków zagranicznych)

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji: - formularz zgłoszeniowy
- wpłata wpisowego 550 zł
- wpłata reszty opłaty za studia 3 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć
Osoba kontaktowa: Maria Pękała
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon:

603 720 603 - sprawy organizacyjne (Maria Pękała)

 

 
Program

Wykłady - 40h

Zjazd I: Marta Kułaga i Magda Barańska– Wprowadzenie do mediacji.

- Ustalenie zasad wspólnego uczenia się na całe studia z mediacji.
- Zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa do pracy na własnych przykładach.
- Ustalenie zasad i logistyki praktyki między zjazdami.
- Definicje: problem, konflikt, przemoc.
- Dziewięć poziomów eskalacji konfliktów.
- Sposoby postrzegania i rozwiązywania konfliktu z perspektywy sprawiedliwości karnej.
- Sposoby postrzegania i rozwiązywania konfliktu z perspektywy sprawiedliwości naprawczej.
- Intencja i cel mediacji.
- Rola i postawa mediatora.
- Podstawowa struktura przebiegu procesu mediacji.
- Podstawowa struktura mediacji właściwej.
- Podstawowe umiejętności potrzebne do przeprowadzenia mediacji.

Zjazd II: Brygida Dynisiuk – Praktyczne wykorzystanie narzędzi w mediacjach.

- Długa demonstracja mediacji.
- Ćwiczenie poszczególnych narzędzi.
- Trójkąt dramatyczny.
- Przygotowanie mediatora do mediacji .
- Proces rozpuszczania wrogiego obrazu .
- Konflikty wewnętrzne mediatora.
- System wsparcia mediatora .
- Troska o siebie jako mediatora – empatia wobec siebie, ćwiczenia i techniki, które pomagają dbać o siebie.

Zjazd III: Anna Garbacz – Przygotowanie i zakończenie mediacji.

- Wybór i przygotowanie miejsca mediacji, ustawienie przestrzeni mediacyjnej.
- Przygotowanie uczestników do procesu mediacji.
- Umowa co do przebiegu mediacji: kontrakt z uczestnikami z uwzględnieniem standardów europejskich oraz podejścia nonviolence.
- Premediacje indywidualne (proces obrazu wroga i jackal show).
- Umowy: główna, wspierająca i naprawcza - wypracowanie rozwiązań biorących pod uwagę potrzeby obu stron.

Zjazd IV: dr Anna Garbacz – Trudne emocje w mediacji.

- Złość, wstyd, poczucie winy, przygnębienie – facylitowanie kontaktu w mediacji, kiedy pojawiają się dzwonki alarmowe u uczestników mediacji lub u mediatora.
- Empatia pierwszej pomocy i wyrażanie siebie jako sposób utrzymania równowagi w procesie mediacji.
- Przerywanie mediacji i kontynuacja procesu wspierania osób w konflikcie poprzez spotkania indywidualne.
- Proces uzdrawiania i pojednania jako sposób prowadzenia rozmowy indywidualnej w sytuacji kiedy:
* ból doświadczany przez jedną ze stron uniemożliwia kontynuację mediacji
* niemożliwy jest fizyczny kontakt z jedną ze stron.
- Spotkania indywidualne domykające proces mediacji w sytuacji kiedy:
* mediacja jest czasowo przerwana z przyczyn losowych
* mediacja jest zakończona ponieważ jedna ze stron nie jest w stanie kontynuować mediacji.

Zjazd V: Brygida Dynisiuk – Facylitacja porozumienia w konfliktach grupowych.

- Definicja konfliktów grupowych.
- Etapy procesu grupowego.
- Sposoby rozwiązywania konfliktów grupowych.
- Sprawiedliwość karna a sprawiedliwość naprawcza – przypomnienie.
- Proces facylitacji porozumienia, jako jeden ze sposobów rozwiązywania konfliktów grupowych.
- Etapy procesu facylitacji porozumienia.
- Narzędzi i umiejętności potrzebne w procesie facylitacji porozumienia.

Zjazd VI: Aneta Jakubiak-Mirończuk – Aspekty prawne. Szerokie spojrzenie na mediację i jej granice.

- Mediacja sądowa i pozasądowa w świetle przepisów prawa.
- Podstawowe pojęcia z zakresu prawa cywilnego.
- Mediacja ze skierowania sądu.
- Obowiązki mediatora wobec sądu.
- Zasady współpracy z pełnomocnikami stron i notariuszem.
- Sporządzanie dokumentów niezbędnych w procesie mediacji (zaproszenie na mediację, umowa o przeprowadzenie mediacji, protokół z postępowania mediacyjnego).
- Zasady rozliczania kosztów sądowych i możliwości ubiegania się o zwolnienie od ponoszenia kosztów sądowych.
- Ugoda mediacyjna – zasady konstruowania, niezbędne elementy, wykonalność ugody.
- Warunki i skutki prawne zawarcia ugody mediacyjnej, w tym w zakresie powagi rzeczy ugodzonej.
- Zasady zatwierdzania ugód mediacyjnych przez sąd i przesłanki odmowy zatwierdzenia ugody przez sąd, w tym przesłanki nadania klauzuli wykonalności.
- Procedury dotyczące ochrony danych osobowych w zakresie prowadzenia mediacji i zasady archiwizacji dokumentacji mediacyjnej.
- Procedury wpisu na listy mediatorów sądowych. Krajowy Rejestr Mediatorów – zasady funkcjonowania.

Zjazd VII: Marta Kułaga, Aneta Jakubiak-Mirończuk – 1. Egzamin. 2. Trudne przypadki w czasie mediacji. Case study.

- Zapraszamy was do doświadczenia egzaminu w duchu NVC – jako świętowania nabytych umiejętności. Chcemy stworzyć warunki, w których uczestnicy kursu mogą się czuć bezpiecznie, praktykować, prosić o wsparcie i cieszyć się ze swojego rozwoju.
- Każdy z uczestników będzie prowadził około 7 minut mediacji, a potem da sobie informację zwrotną co do umiejętności, które wykorzystał i usłyszy informację zwrotną od trenerek.
- Pomiędzy sesjami egzaminacyjnymi, w zależności od dostępnej ilości czasu, trenerki przedstawią różne sytuacje będące wyzwaniem dla mediatorów i przedstawią propozycje sposobów poradzenia sobie z tymi sytuacjami.

 

Wykłady online

Wykład 1: Aneta Jakubiak-Mirończuk, Anna Garbacz – Wiedza i samoświadomość w pracy mediatora.

- Pojęcie i cechy konfliktu.
- Przyczyny konfliktów.
- Rozróżnienie pojęć potrzeb i interesów.
- Warunki, fazy i dynamiki procesu mediacyjnego.
- Rola mediatora w konflikcie.
- Cele, korzyści i koszty mediacji.
- Ocena gotowości stron i zdolności do mediacji.
- Mediacja a terapia.
- Zasady mediacji.
- Kompetencje mediatora: wiedza, umiejętności i świadomość. Niezależność, bezstronność i neutralność mediatora.
- Autonomia i równość stron w procesie mediacji.
- Znaczenie języka i percepcji w pracy mediatora. Ocena gotowości stron i zdolności do mediacji.

Wykład 2: Aneta Jakubiak-Mirończuk – Konflikt społeczny i jego dynamiki.

- Pojęcie i rodzaje konfliktów społecznych – jawne i ukryte, realne i pozorne.
- Dynamika konfliktów społecznych – od potencjalności do manifestacji, Rodzaje konfliktu według Ch.Moore oraz charakterystyka, dynamika i zasady pracy w każdym z nich.
- Interaktywne ujęcie dynamiki w konfliktach.
- Automatyczne i strategiczne wzorce zachowań w konflikcie.
- Zjawiska dysonansu poznawczego i błędnej spirali atrybucji.
- Podejmowanie decyzji w mediacji.
- Techniki analizy i oceny rozwiązań. Techniki wspierające poszukiwanie i ocenę realności propozycji ugodowych.

Wykład 3: Anna Garbacz – Neuropsychologiczne podstawy zachowania człowieka w konflikcie; sposoby reagowania układu nerwowego w sytuacji zagrożenia.

- Budowa anatomiczna i funkcjonalna układu nerwowego ze szczególnym uwzględnieniem obszarów aktywnych podczas sytuacji nieporozumień i konfliktów.
- Zróżnicowane reakcje układu nerwowego w sytuacji zagrożenia: walka, ucieczka, immobilizacja. Która reakcja jest mi najbliższa? – test rozpoznania swojego sposobu reagowania w sytuacjach zagrożenia.
- Procesy utrwalające i pogłębiające konflikty: kształtowanie się i ugruntowania obrazu wroga, spirala agresji i przemocy. Procesy ułatwiające powrót do równowagi psychicznej.
- Zmiany w funkcjonowaniu układu nerwowego w sytuacji spokoju, pojednania, wdrażania rozwiązań pokojowych.
- Procesy ułatwiające powrót do równowagi psychicznej.
- Podstawy neuropsychologii nonviolence.

Wykład 4: Anna Garbacz – Wewnętrzne konflikty rozwojowe i ich rola w poziomie samoświadomości i zdolności do uczestniczenia w mediacji; konflikty transgeneracyjne.

- Konflikty wewnętrzne jako szansa i potencjał rozwojowy człowieka na różnych etapach życia: od okresu prenatalnego po późną dorosłość.
- Rozwój wewnętrzny a samoświadomość z punktu widzenia procesu mediacji.
- Prowadzenie mediacji pomiędzy osobami w różnym wieku.

Wykład 5: Aneta Jakubiak-Mirończuk – Komunikacja i argumentacja w konflikcie.

- Uwarunkowania skutecznej komunikacji.
- Rodzaje komunikacji. Bariery i zaburzenia komunikacji.
- Rodzaje wymiarów procesu mediacji.
- Techniki komunikacji dedykowane procesowi mediacji.
- Typy rozróżnień preferencji komunikacyjnych według programowania neurolingwinistycznego.
- Techniki negocjacyjne w mediacji.
- Techniki analizy sytuacji konfliktowej – BATNA, WATNA, ZOPA.
- Warunki konstruktywnego rozwiązywania konfliktu Techniki negocjacji przekształcających – W. Ury).
- Impas w procesie dochodzenia do porozumienia.

Wykład 6: Aneta Jakubiak-Mirończuk – Tryby rozwiązywania i rozstrzygania konfliktów.

- Podstawowe tryby rozwiązywania konfliktów i rozstrzygania sporów (negocjacje, mediacje, arbitraż, postępowanie sądowe), formy hybrydowe – med-arb (mediacje wspierane merytorycznie).
- Mediacja pozasądowa a mediacja sądowa.
- Dobór modelu mediacyjnego (np.: facylitatywny, ewaluatywny, transformatywny, oparty na problemie), metody prowadzenia mediacji (spotkania indywidualne, wspólne), formy prowadzenia mediacji (bezpośrednia, pośrednia, on-line, komediacja), ze względu na skład osobowy (tylko z pełnomocnikami stron, ze stronami i pełnomocnikami, ze stroną i pełnomocnikiem drugiej strony).
- Współpraca mediatora z pełnomocnikami, prawnikami in-house, zewnętrznymi ekspertami, sądem.

Wykład 7: Anna Garbacz – Granice mediacji i rola mediatora w sytuacji trudności psychicznych klienta.

- Mediacja z osobami, które: doświadczyły lub doświadczają traumy, i/lub przewlekłego stresu, doświadczają depresji, stanów lękowych oraz innych trudności związanych z funkcjonowaniem psychicznym, prezentują cechy osobowości przyczyniające się do hamowania lub niespodziewanego przyspieszania procesu mediacji, są uzależnione od substancji psychoaktywnych.
- Kiedy warto zrezygnować z prowadzenia mediacji? W jaki sposób poinformować o tym uczestników mediacji?

Wykład 8: Aneta Jakubiak-Mirończuk – Etyka zawodu mediatora.

- Postawa mediatora w świetle zasad mediacji. Profesjonalizm i wiarygodność mediatora.
- Zasady Europejskiego Kodeksu Postępowania Mediatorów oraz Polskich Kodeksów Etyki. Wytyczne i rekomendacje Społecznej Rady ds. ADR przy Ministrze Sprawiedliwości.
- Poufność w pracy mediatora – cel, funkcja i regulacje prawne.
- Wskazania i przeciwwskazania do prowadzenia mediacji.
- Ograniczenia mediacji – kryterium przydatności i kryterium możliwości prawnej.- Dobre praktyki w mediacji.

 
Harmonogram
 

Harmonogram
Zjazd I - Wprowadzenie do mediacji. 1-2.03.2025

mgr Marta Kułaga

dr Magda Barańska

Wykład I (opcjonalny) - Wprowadzenie do wykładów, wiedza i samoświadomość w pracy mediatora 06.03.2025

dr Aneta Jakubiak-Mirończuk

dr Anna Garbacz

Wykład II (opcjonalny) - Konflikt społeczny i jego dynamiki 10.04.2025 dr Aneta Jakubiak-Mirończuk
Zjazd II - Praktyczne wykorzystanie narzędzi w mediacjach. 24-25.05.2025 mgr Brygida Dynisiuk
Wykład III (opcjonalny) - Neuropsychologiczne podstawy zachowania człowieka w konflikcie; sposoby reagowania układu nerwowego w sytuacji zagrożenia 29.05.2025 dr Anna Garbacz
Wykład IV (opcjonalny) - Wewnętrzne konflikty rozwojowe i ich rola w poziomie samoświadomości i zdolności do uczestniczenia w mediacji; konflikty transgeneracyjne 25.09.2025 dr Anna Garbacz
Zjazd III - Przygotowanie i zakończenie mediacji 11-12.10.2025 dr Anna Garbacz
Wykład V (opcjonalny) - Komunikacja i argumentacja w konflikcie 13.11.2025 dr Aneta Jakubiak-Mirończuk
Zjazd IV -Trudne emocje w mediacji. 13-14.12.2025 dr Anna Garbacz
Wykład VI (opcjonalny) - Tryby rozwiązywania i rozstrzygania konfliktów 15.01.2026 dr Aneta Jakubiak-Mirończuk
Zjazd V - Facylitacja porozumienia w konfliktach grupowych 14-15.02.2026 mgr Brygida Dynisiuk
Wykład VII (opcjonalny) - Granice mediacji w sytuacji trudności psychicznych klienta 12.03.2026 dr Anna Garbacz
Zjazd VI - Aspekty prawne. Szerokie spojrzenie na mediację i jej granice. 11-12.04.2026 dr Aneta Jakubiak-Mirończuk
Wykład VIII (opcjonalny) - Etyka zawodu mediatora - zasady mediacji w świetle przepisów prawa, Europejski Kodeks Postępowania Mediatorów 23.04.2026 dr Aneta Jakubiak-Mirończuk
Zjazd VII - 1. Egzamin. 2. Trudne przypadki w czasie mediacji. Case study. 09-10.05.2026

dr Aneta Jakubiak-Mirończuk

mgr Marta Kułaga

 
Kadra
 

Osoby prowadzące zajęcia zostaną opublikowane wraz z harmonogramem.

 


 Marta Kułaga

mgr Marta Kułaga

kierownik merytoryczny kursu

                             

Marzę o świecie, w którym każdy może odnaleźć swoje miejsce pełne sensu, znaczenia, radości i spełnienia. Współtworzę taką rzeczywistość poprzez prowadzenie żłobka i przedszkola Krasnal, współtworzenie Leance, współpracę z firmami we wdrażaniu Porozumienia bez Przemocy. Prowadzę indywidualne sesje mediacji i coachingu, wierząc, że każdy z nas może być zmianą, którą pragnie widzieć w świecie. Jestem Certyfikowaną trenerką Porozumienia bez Przemocy (www.cnvc.org), coacherką (2013-2014 Szkoła Profesjonalnego Coachingu, 2015 Coaching oparty na Potrzebach), absolwentką Szkoły Trenerów komunikacji opartej na empatii (2010 –2013), mediatorką (2016-2017 Kurs mediacji Yorama Mozensona).

 

 dr Aneta Jakubiak-Mironczuk

dr Aneta Jakubiak - Mirończuk

 

                             

Jestem doktorem nauk prawnych, wykładowczynią akademicką i radczynią prawną. Specjalizuję się w rozwiązywaniu konfliktów, w szczególności w mediacji i negocjacjach. Łączę pasję do nauki z praktyką. Wiedzą i doświadczeniem dzieliłam się w ramach współpracy z:

- Okręgową Izbą Radców Prawnych w Warszawie,

- Krajową Szkołą Administracji Publicznej,

- Instytutem Wymiaru Sprawiedliwości,

- innymi instytucjami publicznymi,

- klientami biznesowymi.

Jestem również autorką książek. W ramach pracy w Ministerstwie Sprawiedliwości uczestniczyłam w procesie tworzenia pierwszych ram kwalifikacji dla mediacji, wspierałam prace nad standardami i promocją mediacji. Uczestniczyłam w ponad 50 dniach szkoleniowych z NVC, przygotowuję się do procesu certyfikacji.

 

 dr Anna Garbacz

dr Anna Garbacz

                             

Doktorka psychologii (psychologia rozwojowa człowieka dorosłego, zainteresowania: psychologia nonviolence), certyfikowana trenerka Nonviolent Communication (kilkanaście lat praktyki NVC), mediatorka NVC. Od 13 lat niezależna trenerka komunikacji interpersonalnej pracująca z osobami indywidualnie oraz grupowo: edukacja, wsparcie psychologiczne, biznes. Od 5 lat mediatorka (mediacje rodzinne, międzysąsiedzkie, w relacjach zawodowych). Doświadczenie pracy w Anglii – East Surrey Community Mediators; Polska – Fundacja dialogu społecznego w koncepcji Porozumienia bez Przemocy Marshalla B. Rosenberga. Od roku wice-prezeska Fundacji Dialogu Społecznego w koncepcji Porozumienia bez Przemocy Marshalla B. Rosenberga. Autorka studiów podyplomowych z Nonviolent Communication na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej Vizja w Warszawie.Prywatnie szczęśliwa żona i mama czwórki chłopców.

 

 Brygida Dynisiuk

mgr Brygida Dynisiuk

 

                             

Od 2010 roku zgłębiam Porozumienie bez Przemocy, od 2019 jestem certyfikowaną trenerką w tym nurcie. Fascynuje mnie w jaki sposób język wpływa na to jak się czujemy i jakich dokonujemy wyborów, dlatego prowadzę warsztaty rozwijające umiejętności komunikacyjne, facylituję trudne rozmowy oraz prowadzę mediacje. Rozwój osobisty jest moją pasją i praktyką. Marzy mi się świat, w którym sposobami na rozwiązywanie trudności są zaufanie, dialog i kreatywność. Specjalizuję się w obszarze rozwoju umiejętności komunikacji i dbałości o jakość relacji i współpracy. Pracuję z osobami i zespołami doświadczającymi trudności w komunikacji, napięć i konfliktów, aby odbudować relacje i zaufanie a także podnieść jakość współpracy i efektywność. Moja praca jest inspirowana dwiema ideami. Pierwszą jest idea bezprzemocowości (ahimsa) - to zasada moralna, która nawołuje do poszanowanie wszelkiego życia, unikanie wszelkiej przemocy słownej i fizycznej. Druga idea to Sprawiedliwość Naprawcza, stosowana w przypadku rozstrzygania konfliktów i sporów. Jej celem jest odbudowanie relacji i zadośćuczynienie wyrządzonej krzywdzie. W przypadku pierwszej idei kontynuuję sposób pracy zapoczątkowany przez Marshalla Rosenberga (www.cnvc.org/about/marshall). Natomiast w przypadku drugiej idei czerpię z doświadczeń i praktyki Dominica Bartera (www.restorativecircles.org/).

 

 Magdalena Baranska

dr Magdalena Barańska

 

                             

Zajmuję się wspieraniem osób i grup w wypracowywaniu decyzji i rozwiązań, które działają dla wszystkich. Wierzę, że ludzie z natury lubią to robić, a na przeszkodzie stoją niewspierające przekonania lub brak umiejętności. Pasjonuje mnie wspieranie transformacji takich przekonań oraz uczenie umiejętności, które umożliwiają skuteczną współpracę. Prowadzę warsztaty, facylituję spotkania, mediuję konflikty oraz oferuję sesje indywidualne.

Podczas prowadzenia warsztatów i facylitowania wnoszę zaufanie do mądrości i kreatywności uczestników oraz zaufanie, że istnieją rozwiązania, które działają dla wszystkich. Daje mi wielką radość przyczynianie się do współtworzenia takich rozwiązań poprzez głębokie słuchanie i integrowanie sprzeciwu. Dążę do tego, aby każde spotkanie i decyzja były przykładem zmiany, którą chcę zobaczyć w świecie.

Moją ścieżką jest praktykowanie filozofii bezprzemocowości (nonviolence). Od 2008 roku uczę się NVC. Regularnie uczestniczę w szkoleniach i warsztatach z tego obszaru. Poza tym moje źródła inspiracji obejmują współpracę w różnorodnych projektach i organizacjach (Nonviolent Global Liberation, Leance), rodzicielstwo oraz nieustającą refleksję i pracę wewnętrzną. Z wykształcenia jestem doktorem nauk o ziemi w zakresie geografii. Ukończyłam również SGH.

 

 
 

Ratownictwo studia I stopnia

Podstawowe informacje

  Podstawowe informacje
Nazwa studiów Ratownictwo medyczne - studia pierwszego stopnia
Ilość godzin ogółem

3675 godziny

w tym:
Grupa przedmiotów Liczba godzin zajęć

Nauki podstawowe

250
Nauki behawioralne i społeczne 475
Nauki kliniczne 1690

Praktyki zawodowe

PRAKTYKI WAKACYJNE:

- zespół ratownictwa medycznego (168 godzin)
- szpitalny oddział ratunkowy (168 godzin)
- oddział anestezjologii i intensywnej terapii (164 godziny)

 500

PRAKTYKI ŚRÓDROCZNE:

- oddział chirurgii (60 godzin)
- oddział ortopedyczno-urazowy (50 godzin)
- oddział chorób wewnętrznych (50 godzin)
- SOR (100 godzin)
- oddział neurologii (50 godzin)
- oddział kardiologii (50 godzin)
- oddział pediatrii (50 godzin)
- zespół ratownictwa medycznego (50 godzin

 460

W programie studiów przewiduje się zajęcia sprawnościowe z elementami
ratownictwa specjalistycznego

Liczba punktów ECTS konieczna do ukończenia studiów 180
Czas trwania studiów 6 lub 7 semestrów
Minimalne liczba studentów 50
Tryb zajęć piątek - niedziela
Początek zajęć wrzesień - październik 2024 r.
Wpisowe 85 zł, wpisowe jest zwracane w przypadku nieuruchomienia kierunku
Koszty kształcenia
3 950 zł / semestr (780 zł /miesiąc) - studia 7 semestralne
4 100 zł/ semestr (820 zł / miesiąc) - studia 6 semestralne
Nr rachunku bankowego PKOBP 38 1020 3017 0000 2102 0468 1161
Terminy i miejsce zajęć

Zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem.

* - terminarze zjazdów dla kolejnych semestrów zostaną podane przed rozpoczęciem danego semestru

Miejsce: Legnica ul. Powstańców Śląskich 3.

Wymagane dokumenty

Szczegółowe informacje dostępne w dziekanacie pod numerem telefonu: 76-854-99-33 w godz 8-15.

Potencjalne miejsca pracy dla ratowników medycznych
  • Pogotowie Ratunkowe,
  • Straż Pożarna,
  • Policja,
  • Zespoły ratownicze przy dużych zespołach przemysłowych (np. w górnictwie węglowym i miedziowym),
  • Jednostki ratownicze pogotowia górskiego, wodnego
  • Wszędzie tam, gdzie specyfika pracy wymaga obecności wysoko wykwalifikowanych kadr ratowniczych
Termin składania dokumentów 20 września 2024 r.
Telefon (76) 854 99 33, 796 996 088
E-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rekrutacja

formularz1

 
 

Pielęgniarstwo studia II stopnia

Podstawowe informacje

  Podstawowe informacje
Nazwa studiów Pielęgniarstwo - studia magisterskie (drugiego stopnia)
Cel studiów Uzyskanie tytułu magistra pielęgniarstwa
Ilość godzin ogółem

1334 godziny

w tym:
Grupa przedmiotów

Nauki społeczne i humanistyczne, w tym:

  • dydaktyka medyczna,
  • zarządzanie w pielęgniarstwie,
  • wielokulturowość w opiece nad pacjentem,
  • psychologia zdrowia,
  • prawo w praktyce pielęgniarskiej,
  • język angielski
Zaawansowana praktyka pielęgniarska, w tym:
  • farmakologia i ordynowanie produktów leczniczych,
  • pielęgniarstwo epidemiologiczne,
  • edukacja terapeutyczna przewlekle chorych dzieci i ich rodziców,
  • poradnictwo pielęgniarskie i programy edukacyjne,
  • edukacja terapeutyczna przewlekle chorych dorosłych i ich rodzin,
  • zaawansowana praktyka pielęgniarska: w leczeniu chorych z niewydolnością wielonarządową, w leczeniu nerkozastępczym, w leczeniu chorych z cukrzycą, w przewlekłych zaburzeniach psychicznych i ukł. nerwowego, w chorobach onkologicznych, w chorobach układu krążenia, w leczeniu i pielęgnacji ran przewlekłych, nad pacjentem z przetoka jelitową, w chorobach przewlekłych – tlenoterapia ciągła i wentylacja mechaniczna, w chorobach przewlekłych – terapia bólu, w chorobach przewlekłych – żywienie jelitowe i pozajelitowe, diagnostyka i terapia endoskopowa, koordynowana opieka zdrowotna, promocja zdrowia, świadczenia profilaktyczne
Badania naukowe i rozwój pielęgniarstwa, w tym: praktyka pielęgniarska oparta na dowodach naukowych, statystyka medyczna, pielęgniarstwo w perspektywie międzynarodowej, badania naukowe w pielęgniarstwie oraz informacja naukowa, seminarium dyplomowe
Przedmioty do wyboru

Praktyka zawodowa

Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do egzaminu magisterskiego
Czas trwania studiów 4 semestry
Data spotkania organizacyjnego wrzesień 2024 r.
Początek zajęć 28 wrzesień 2024 r.
Wpisowe 85 zł, wpisowe jest zwracane w przypadku nieuruchomienia kierunku
Koszty kształcenia
Rejestracja do 30 czerwca 2024 r.    (15 600 zł / 2 lata nauki  ---  3 900 zł / semestr)
- I ROK - 10 rat x 780 zł    lub    12 rat x 650 zł 
- II ROK - 10 rat x 780 zł
Rejestracja do 26 września 2024 r.    (15 920 zł / 2 lata nauki  ---  3 980 zł / semestr)
- I ROK - 10 rat x 796 zł    lub    12 rat x 663 zł 
- II ROK - 10 rat x 796 zł
 
Zniżki:
- 50 zł przy wpłacie czesnego za semestr "z góry" - (do 10 października i do 10 marca)
- 780 zł / semestr (1 rata) za każdy semestr nauki w którym studentowi zostało przyznane stypendium socjalne
Możliwości dofinansowania studiów

STYPENDIA:

  • stypendium rektora (dla 10% najlepszych studentów - 500 - 650zł / miesiąc),
  • stypendium socjalne (1600 zł / miesiąc),
  • dla osób posiadających decyzję o niepełnosprawności (700 - 900zł/ miesiąc).

DOFINANSOWANIA ZE ŚRODKÓW UNIJNYCH I KRAJOWYCH. Możliwość dofinansowania i jego wysokość uzależniona jest od:

  • aktualnych naborów w konkursach,
  • miejsca zamieszkania,
  • wielkości firmy, w której pracuje student,
  • wieku studenta.

Prosimy o kontakt z kanclerzem uczelni  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w celu przeanalizowania możliwości pozyskania dofinansowania na sfinansowanie całości lub części studiów.

Kredyt studencki
-  dla kogo: dla osób do 30 roku życia, o dochodzie na członka rodziny poniżej 2500 zł (netto)
- oprocentowanie (na dzień 21-08-2020) około 2,12% / rocznie (2% prowizji w PKOBP + oprocentowanie preferencyjne wg stopy redyskontowej weksli NBP)
- wysokość kredytu: maksymalnie 60 płatności w wysokości (do wyboru) 400, 600, 800, 1000 zł)  (dane z PKO BP)
Więcej informacji na stronie banku  PKO BP png
Data otrzymania pozwolenia 23 luty 2023 r. Uchwała Polskiej Komisji Akredytacyjnej
Nr rachunku bankowego PKOBP 38 1020 3017 0000 2102 0468 1161
Terminy i miejsce zajęć

Zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem

- piątek (od godz. 15:00 do 20:00),

- sobota (od godz. 8:00 do 18:00),

- niedziela (od godz. 8:00 do 16:00)

lub w innych uzgodnionych terminach.

Miejsce: Legnica ul. Powstańców Śląskich 3.

Wymagane dokumenty
  • Wypełniony (online) - formularz rekrutacyjny, (formularz można wypełnić na miejscu),
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty - wpisowe - 85 zł (prosimy o dokonywanie wpłat w dniu wypełnienia formularza rekrutacyjnego),
  • Kserokopia dyplomu i suplementu do dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo,
  • Oryginał dyplomu i suplementu do dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo (do wglądu),
  • Orzeczenie lekarza medycyny pracy stwierdzające możliwość podjęcia studiów, (w celu otrzymania skierowania na badania prosimy o kontakt z Dziekanatem Wyższej Szkoły Medycznej w Legnicy - badanie bezpłatne)
  • 2 fotografie o wymiarach 37x52 bez nakrycia głowy na jasnym tle, podpisane na odwrocie,
  • Podpisana przez studenta umowa o naukę w dwóch egzemplarzach (wzór).

Szczegółowe informacje dostępne w dziekanacie pod numerem telefonu:

76-854-99-33 w godz 8-16

Wykaz wymaganych dokumentów - pobierz wykaz

Umowa o naukę pdf 
Ostateczny termin składania dokumentów

26 wrzesień 2024 r. 

Osoba kontaktowa mgr Joanna Strzyżewska
Telefon (76) 854 99 33, 796 996 088
E-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rekrutacja

formularz1

 
Plan studiów

Plan studiów magisterskich

 
Program studiów